Bazı Yazılar Bazı Afişler ve Reklam

⊆ 11:47 by sarphan uzunoglu | , , , . | ˜ 0 yorum »



Sanırım bu piyasanın şunu kabul etmesi gerek. Biz ürün değil, yaşam tarzı satıyoruz. Nutella değil Nutella yiyen entel imajı satıyoruz örneğin. Cola Turka'yı eve getiren muhafazakâr aile babasını yaratan da biziz. İşte bu konumda reklamcılar her şeyle suçlanıyorlar, çünkü onlar bir nevi 1 lira edecek malı göz boyayıp 4 liraya satma mühendisleri. Yani mala bir mühendisin ya da mucitin kattığının fazlası değeri onlar katıyor özellikle marka yönetmenleri.

Bu durumda ise stereotyping ortaya çıkıyor. Bu durumu özetlemeye gerek yok sanırım. Muzaffer Kuşhan'ın kampında ideal (!) kadın bedenine kavuşmak için ölenler aslında biraz da bu sektörün kurbanları, çünkü olmak istedikleri yaratıkları idealize eden biziz.
Reklamcılığın kullandığı bir çok mekanizma var; ancak hiçbiri yabancılaşma'yı engelleyemiyor ve Marx Amcamız her fırsatta feci koyuyor. Çünkü reklamı yapılan ürün çoğunlukla zaten tüketmeye meyilli olana satılıyor ve üreten ürettiği yerde daha az kazancıyla kalıyor.

Peki reklamın ahlâkı olur mu? Reklamın ahlâkı müşteriye gösterilen tavırda olur, tüketeni gözeten bir ahlâk ne yazık ki düşünülemez.





0 Responses to Bazı Yazılar Bazı Afişler ve Reklam

= Leave a Reply